Update: 15 dingen die ik wil doen in 2015

Dat heb je dan met goede voornemens en lijstjes. Af en toe moet je ze terug onder ogen komen om te zien of het wel de juiste richting opgaat. Wat wilde ik ook alweer doen in 2015? 

1. Elke dag schrijven. Aan een recensie, een blogpost of... aan mijn stiekeme jeugdboekproject dat nog steeds gestrand is op pagina 89.
Ik tweet misschien elke dag, maar elke dag bloggen of (re)creatief schrijven zit er niet in. Voor zulke dingen heb ik tijd en rust nodig. Daarom plan ik om meer te schrijven in mijn vakantieperiodes. Meer daarover in een volgende blogpost!

2. In september 2015 weer een Ik lees Frans-actie opzetten op de blog. Want sinds mijn studie vergaren de Franse boeken onterecht stof op de nochtans nieuwe boekenplanken. Voor Kerst kocht ik alvast Parfums van Philippe Claudel, daar kijk ik naar uit.
Ok, deze mag nog even wachten!


3.Ontspannen en relativeren. Ik doe het nog steeds te weinig. Daarom: elke zondagavond een deluxe bad nemen in onze fancy badkamer. Een muziekje opzetten van deze dame en genieten.
Ik ontspan wel, maar zo'n luilekker bad nemen lukt ook niet altijd. Ik probeer wel elke avond 1 uur voor het slapengaan niet te mailen, te telefoneren of te surfen.

4. Plannen, plannen, plannen. Een betere werkroutine kweken. In 2014 werkte ik voor het eerst fulltime, en hoewel ik nog nooit zo van mijn job gehouden heb als nu, besef ik ook dat vrije momenten essentieel zijn.
Dit lukt steeds beter en beter! Hoewel ik stiekem wel al uitkijk naar de rust die de Paasvakantie zal brengen.

5. Minstens 1 Harry Potter boek herlezen, liefst rond de kerstperiode. Ook nog even wachten hiermee :-)

6. Een echt kerstdiner geven op kerstavond! Klinkt nu al heavy. Nog steeds op de to do-lijst!

7. Dertig boeken lezen voor Ik lees Nederlands. Moet lukken, aangezien ik sowieso toch bijna automatisch naar Nederlandstalige literatuur grijp. De teller staat momenteel op 6. Iets te weinig, vind ik zelf. Dat komt omdat ik me de laatste tijd meer aangetrokken voel tot Engelse boeken. In totaal las ik 12 boeken in 2015.

8. De woonkamer verder inrichten. Momenteel is het nog wachten op de meubels... Done! Omdat ik een uitgebreide fotosessie niet zag zitten, trakteer ik jullie wel op wat bloemenvreugde.

9. Een beetje Italiaans leren met het handboek Italiaans voor beginners van m'n broer. Lijkt me meer iets voor de zomervakantie? Toch?

10. Meer gezelschapsspelletjes spelen, zodat ik niet altijd de spelregels vergeet... Dit lukt aardig! Ik geloof dat er zeker 1x per week gespeeld wordt nu. Mijn persoonlijke favoriet is Carcasonne.

11. Een moeilijk dessert maken. Moet ook nog steeds gebeuren. Maar ik weet al wat ik ga maken!

12. Naar Mockingjay gaan kijken, voordat de film niet meer gedraaid wordt. Dat was makkelijk. De film viel beter mee dan gedacht. Eigenlijk wil ik de boeken wel eens lezen...

13. Een housewarming geven! Yes! Maar alleen voor de nabije vrienden. Nog niet iedereen is langs geweest (sorry)...

14. Vaker de fiets nemen. Oeps. Lukt niet echt. Maar wandelen (of een zeldzame keer zelfs joggen) doe ik dan weer wel.

15. Af en toe eens experimenteren met make-up. Want met die jaarovergangen kan je je maar beter wat wapenen tegen de tijd. Dit blijf ik maar voor me uitschuiven. Hoewel ik de ideale make-up look gevonden heb in een tutorial van Essie Button.

Hoe gaat het met jouw voornemens?

Populaire posts