Uitgelezen: 'Gekkenpraat' van W.F. Hermans

"Toen kwam een tweede meisje voorbij en zijn hand raakte verward in een kettinkje dat zij aan haar vinger droeg. Zij keek om. Zij was wel liefelijk maar niet mooi; haar gezicht werd door twee bruine plekken geschonden. Zij was kleiner dan hij. Zij droeg een beige mantel met loshangende ceintuur. Hoewel zij zijn hand bijna onmiddellijk weer vrijmaakte, voerde zij hem toch mee. Zij wandelden de hele nacht."
Uit: 'Samen naar Oostende' van W.F. Hermans, Gekkenpraat, De Bezige Bij Amsterdam, 2015, p.109.

Mijn recensie lees je hier.

Boek 6/30 voor Ik lees Nederlands 2015.

Reacties

  1. Ik heb alleen De donkere kamer gelezen, heel lang geleden op school. En eigenlijk voel ik nog steeds niet de behoefte nog eens iets te proberen. Misschien speelt onbewust mee dat ik hem geen prettig mens vond. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als je niet houdt van zijn typische werk, raad ik 'Au pair' wel aan, een van zijn latere romans. Doet ook 'n klein beetje denken aan B. Hofstede...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 'De donkere kamer van Damokles' sprak mij niet zo aan, maar 'Nooit meer slapen', 'De laatste roker' en 'Au pair' vond ik geweldig. Oja en met 'Onder professoren' heb ik me ook goed vermaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 'De laatste roker' kende ik nog niet, bedankt!

      Verwijderen
  4. Ik heb nog nooit iets van W.F. Hermans gelezen, dus dit boek is dan waarschijnlijk niet het beste om mee te starten :-) Eens kijken welke van zijn andere een goed startpunt kan zijn, want het lijkt mij wel een interessante auteur om eens iets van te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goede startpunten: 'Onder professoren' & 'Au pair'. Dit zijn zijn meest "normale" romans ;-)

      Veel leesplezier!

      Verwijderen

Een reactie plaatsen

Populaire berichten