Lezen in tijden van corona

Wat doet een mens als al je sociale afspraken opeens uit de agenda geschrapt worden? Lang hoef ik daar niet over na te denken... Hieronder enkele leestips voor een heuse leeslockdown.



Station Eleven - Emily St. John Mandel
Dit boek tipte ik deze week nog aan mijn cursisten in een van mijn (voorlopig laatste) contactlessen. Het schetst een niet zo rooskleurig beeld van een maatschappij die volledig geveld is door een virus. Ik las het boek vijf jaar geleden en was toen behoorlijk onder de indruk. Hopelijk loopt het bij ons niet zo'n vaart.

Black box - Anna Woltz
Toeval of niet, dit jeugdboek las ik een paar weken geleden uit. Sowieso ben ik een fan van alles wat Anna Woltz schrijft, maar dit is een heel ander boek dan ik van haar gewend ben. Een meeslepend, spannend en een tikkeltje dystopisch verhaal over kinderen en Big Brothertoestanden. Geschreven met een scherpe visionaire blik, voordat Facebook en Instagram hot waren. Knap en entertainend voor enkele avondjes. 

La Peste - Albert Camus
Heeft deze klassieker nog veel inleiding nodig? Het gaat over een dokter die, ondanks een troosteloze situatie, patiënten blijft helpen. Over afzondering en vervreemding. Camus blijft actueel.

Liefde in tijden van cholera - Gabriel García Márquez
Bekentenis: deze roman staat al jaren stof te vergaren in mijn boekenkast. De reden hiervoor is dat ik de film ooit zag. Om een of andere reden lukt het me niet om boeken te lezen waarvan de film nog te vers in mijn geheugen ligt. Maar misschien nu wel?

Nu maar hopen dat er wat gelezen kan worden...

Veel sterkte iedereen & zorg goed voor elkaar!

Populaire posts