Een nieuw Vlaams Filmpje voor 2020-2021

Nog snel een 'oud' nieuwtje voordat we twintigtwintig ingaan. Ergens in het voorjaar schreef ik tussen de lesvoorbereidingen, autoritten, luiers en dutjes een verhaal. Het zat blijkbaar klaar in mijn hoofd, want in enkele maanden tijd rolde het uit mijn vingers en stuurde ik het naar uitgeverij Averbode voor de 'Vlaamse Filmpjes' wedstrijd. 

Voor wie niet weet wat Vlaamse Filmpjes zijn: het zijn spannende verhalen voor kinderen van het vijfde en zesde leerjaar. Kinderen nemen een leesabonnement voor een schooljaar en krijgen elke maand een verhaal in hun brievenbus.

In november kreeg ik een leuk mailtje: mijn verhaal had niet gewonnen (die eer is voor Elize Broeren) maar wordt wel uitgegeven! Enkele vreugdedansjes later postte ik het nieuws op sociale media en vergat ik het op deze blog te vermelden.
 
'De joyrider' is een verhaal over familie, een gele Beetle en een rare roadtrip naar Zweden. Ik kan niet wachten om het fysiek in handen te houden. En intussen? Intussen schrijf ik rustig (en tergend traag) verder aan andere verhalen. 




Fijne feesten!

Populaire posts