Op naar nieuwe verhalen

Dat het al even geleden is dat ik nog eens blogde, had een vriendin gezegd. Inderdaad. Nochtans had ik genoeg inspiratie, of misschien wel te veel...

Eind 2017 en begin 2018 zijn er veel dingen veranderd. Ik won de Averbode Verhalenwedstrijd met mijn verhaal Een miljoen voor middernacht en sindsdien is de bal aan het rollen gegaan. Zo viel ik nog een tweede keer in de prijzen in mijn thuisstad Dendermonde. Mijn moeder had me stiekem ingeschreven voor de Persprijs Dendermonde, voor de categorie cultuur. Vanwege mijn boekje, recensies en voorleesactiviteiten in de bib. Groot was mijn verbazing toen ik enkele maanden later opgebeld werd: of ik de prijs wilde aanvaarden? Natuurlijk wilde ik dat! Hoewel ik het ergens ook wat te veel eer vond. Twee prijzen voor één verhaal? Prachtig dat de perskring van Dendermonde een beginneling zo wilde aanmoedigen. Dus trok ik m'n beste kleren aan om de prijs in ontvangst te nemen... Het kwam zelfs op tv.

De andere persprijzen gingen naar Luc Dierick (prijs voor jarenlange verdienste) & wandelclub de Denderklokjes (sportverdienste).
Hoe en wanneer kunnen jullie mijn verhaal lezen? Dat is nog even geduld uitoefenen, aangezien het officieel in de reeks Vlaamse Filmpjes van het schooljaar 2018-2019 zal verschijnen. Je kan je dus een schooljaar lang abonneren op de Vlaamse Filmpjes. Voor 31 euro krijg je twaalf keer een verhaaltje in de bus. Bestellen kan vanaf augustus, meer info hier.

Verder kreeg ik nog een heel leuk voorstel van uitgeverij Averbode. Voor de verhalenwedstrijd van 2018 mag ik namelijk mee in de jury zitten. Het is de bedoeling dat ik deze zomer een dertigtal verhalen zal lezen om samen met jeugdauteur Kolet Janssen en Averbode een selectie van 5 genomineerde verhalen te maken. Ik kijk er nu al naar uit! 


Al deze fijne nieuwtjes hebben me een enorme boost gegeven om verder te schrijven. Aan nieuwe verhalen, aan een echt jeugdboek. Nu de dagen langer worden en de lente in aantocht is, kriebelt het weer om aan de slag te gaan. De komende maanden beloven sowieso spannend te worden, want half juni verwachten we ons eerste kindje. Over een nieuw verhaal gesproken...


Populaire posts