Liebster Award

Toen ik vanmorgen de blog van Haaike van Le petit requin las, zag ik tot mijn verbazing dat ik een Liebster Award had gekregen! Dit houdt in dat ik een paar vragen voor jullie ga beantwoorden...

1. Welk boek ben je momenteel aan het lezen?
Meteen een goede vraag! Hoewel ik best nog wat boeken moet recenseren, geniet ik momenteel van Rebecca van Daphne du Maurier. Het gaat over een jonge vrouw die bijna toevallig trouwt met de rijke en eenzame weduwnaar Maxim de Winter. Hij bezit een fantastisch landhuis, Manderley in het zuid-westen van Engeland. Maar het naamloze hoofdpersonage wordt er steeds herinnerd aan zijn eerste echtgenote, Rebecca... Het is een soort gothic novel en het verhaal doet me denken aan Jane Eyre van Charlotte Brönte (hoewel ik daarvan enkel de BBC-reeks zag). Voor wie geïnteresseerd is: de mooie hardback editie kocht ik voor minder dan 10 euro bij De Sleghte.

 

2. Waar ging je laatste reis naartoe?
Dat was een citytrip naar Wenen afgelopen zomer. Echt een snoepreisje waar ik met volle teugen van genoten heb. Ik schreef eerder al een kort verslag op deze blog, maar een extra foto kan nooit kwaad.


 3. Wat was de mooiste dag in je leven?
Een moeilijke. Nochtans weet ik heel goed wat tot nu het mooiste moment is... Maar als ik echt een dag moet kiezen, dan ga ik toch voor mijn verjaardag vorig jaar. Op zich niet bijzonders, ware het niet dat we op die dag ons huis kochten en 's avonds met de hele familie een glas dronken om het te vieren. Ik was de hele dag in feeststemming.

4. Wat vind je je leukste eigenschap?
Pff, het wordt steeds moeilijker! Misschien wel mijn eigenschap om andere mensen iets te leren (jaja, de leerkracht spreekt hier). Het kan zoveel voldoening geven als mensen dankzij mijn lessen iets bijgeleerd hebben.

5. Wat heb je gisteren gegeten?
Toevallig ben ik gisteren naar een trouwfeest gegaan. Dus het menu is niet representatief als dagelijkse kost ;-)
- Een gamba met een lasagne van ganzenlever
- Een consommé
- Melktongrolletjes (heerlijk!)
- Kalfschateaubriand met pont neuf aardappelen
- Dessertenbuffet

6. Wat was je favoriete vak op school?
Dat moeten toch de moderne talen geweest zijn, met Nederlands en Frans op kop.

7. Wat is de leukste plek die je ooit bezocht?
New York, zonder twijfel. Het klinkt misschien als een cliché, maar ik werd echt voortdurend geprikkeld door de grootstad.



8. Chocolademousse of tiramisu?
Essentiële levensvragen, zo heb ik het graag. Ik ben gek op beiden. Maar als ik dan toch moet kiezen, ga ik voor de chocolademousse, liefst met veel cacao en gegarneerd met rood fruit.

9. Waarom ben je gestart met bloggen?
Omdat ik graag andere blog las, vooral Tussen droom en daad. En ik wilde ook iets anders schrijven dan alleen maar recensies. Bovendien houd ik wel van het besloten karakter ervan. Alleen mijn beste vrienden kennen mijn blog en enkele fijne medebloggers.

10. Wat is je favoriete kledingstuk?
Eigenlijk zou ik voor jurkjes willen gaan, maar in realiteit draag ik liever broeken. Mijn favoriete outfit is mijn lichtblauwe zomerbroek met een wit topje. Comfortabel en toch mooi.


11. Hoe start je jouw dag?
Altijd met een ontbijt! Het liefst met pure chocolade en brood. In het weekend vaak met verloren brood, een specialiteit van de geliefde. Ik houd ook van vroege zondagochtenden met een kop koffie aan mijn computer.

Op mijn beurt nomineer ik graag deze bloggers (als ze dat geen probleem vinden). Omdat Haaike zulke goede vragen heeft bedacht, stel ik graag dezelfde vragen aan jullie!
- Tussen droom en daad
- Mijn boekenkast
- Lalagè leest
- Boekboetiek
- Vijf koffie graag


Populaire posts