Dingen voor 30: een tussenstand

Vandaag word ik 26. Net zoals Garfield (met dank aan de scheurkalender) ben ik jarig! Hoog tijd dus om nog eens naar mijn lijstjes te kijken.

Het lijstje op deze blog heb ik in een vlaag van idealisme opgesteld, realiseer ik me nu. Neem alles dus met een flinke korrel zout en weet dat ik er niet voor terug zal deinzen om de leeftijd in de titel aan te passen indien nodig... Desalniettemin kan ik toch al een aantal dingen schrappen.

 - De moed hebben om een volledig boek te schrijven. En eventueel uit te geven. Veel ideeën en twijfels momenteel op dit vlak. Er is iets in de maak, maar of het ooit iets wordt, weet ik niet. In de grote vakantie probeer ik weer een aantal dingen op een rijtje te zetten.

- Het brave klassieke drievoudige-maar-toch-niet-onbelangrijke punt: een droomhuis vinden, met mijn geliefde trouwen, een eerste kind op de wereld zetten én gelukkig maken. Niet origineel, ik weet het. Desalniettemin essentieel. En moeilijk. Als niet alles in 1 keer lukt, is het ook goed. Ja, dit puntje is meteen een hele boterham! Niet zo makkelijk om dit in 1, 2, 3 waar te maken. En toch, en toch. Er staat iets op til. Vandaag zelfs, net op m'n verjaardag. Binnenkort meer... Beloofd!

- Een goede Franstalige vriendin vinden om vaak ongedwongen Frans mee te babbelen. Ja, ik ken best wel wat Franstaligen. Maar het zijn veeleer kennissen dan echte vrienden. Maar ik krijg kansen genoeg om ongedwongen Frans te babbelen, vooral met mijn cursisten. Zo werden de mondelinge examens gisteren stuk voor stuk mooie gesprekken. Misschien wijd ik hier nog eens een volgende blogpost aan.

- Een chocoladeworkshop volgen. Met uitgebreid proeven achteraf! Oh ja, dit kan ik zonder twijfel en met veel voldoening afvinken! Met dank aan m'n vrienden voor het enthousiasme.

- Een vaste job als taalleerkracht hebben. Momenteel fladder ik nog een beetje van de ene interim naar de andere. Het ziet ernaar uit dat ik volgend schooljaar mijn eerste "eigen" uren zal krijgen. Ook vandaag (!) weet ik hierover meer. Fingers crossed, want ik hou van mijn job.

- Me elke dag stijlvol kleden zonder me daar ongemakkelijk bij te voelen. Elke dag is misschien wat overdreven. Maar ik doe m'n best. In de zomer lijkt het makkelijker te gaan dan in de winter. Wat vinden jullie trouwens van mijn recentste aankoop? Straks wordt het hier nog een modeblog!




- Een extra taal leren. Liefst Italiaans of Duits. Ai. Nog niets kunnen ondernemen op dit vlak, doordat ik zelf lesgeef op bepaalde lesmomenten. Eigenlijk heb ik hiervoor nog een heel leven tijd (hoewel, ik wil ook nog piano leren spelen, en...). We zien wel.

Populaire posts