Tijd voor... een shelfie

Na de selfies lijkt nu wel het tijdperk aangebroken van de shelfies. Dit initiatief werd op gang gebracht door The Guardian en zet mensen ertoe aan om hun boekenplanken te fotograferen en te sharen. In Focus Knack doen ze iets soortgelijks.

Om die redenen zou ik me ook eens moeten wagen aan een shelfie, vond Matthias (een Goede Vriend van mijn levensgezel en ik). Zijn suggestie wordt dan ook ter harte genomen in deze blogpost!

Hier is ie dan, mijn shelfie:
een rommelige shelfie :-)
Zoals je ziet, ben ik al in de horizontale stapelfase van mijn boeken beland. Maar niet getreurd: er is altijd wel een plekje voor een stevige roman. Verticaal of horizontaal.
In tegenstelling tot de meeste boekenverzamelaars, heb ik al vrij veel van mijn aangeschafte boeken gelezen. Geliefkoosde klassiekers in deze shelfie zijn: Au Pair van W.F. Hermans, De kapellekensbaan van L.P. Boon, Het ongrijpbare meisje van Vargas Llosa, Een fabelachtig uitzicht van Gijs IJlander (onterecht onbekend!), ... Maar ook hedendaagse toppers mogen niet ontbreken. Veel respect gaat uit naar: De seingever van Ann De Craemer, De omwegen van Jeroen Theunissen en De stad en de tijd van Jonathan Robijn. Ook de 'volwassen' J.K. Rowlings liggen hier verscholen in een hoekje: Een goede raad en The Cuckoo's Calling. En nog zoveel meer.

Jeugdboeken zijn er niet te zien (met uitzondering van Minoes van Annie M.G. Schmidt), die staan nog in het ouderlijke huis. En de Franse boeken staan apart. Daarover later misschien nog een shelfie...

Op de bovenste plank staat de non-fictie. De reisgids over Scandinavië is het laatste wat ik daarvan las. Helaas is de reis al even achter de rug. Maar zo'n boek zorgt wel voor leuke herinneringen. Verder zijn er toch nog enkele ongelezen boeken (shame on me!). Zo moet ik dringend Omega Minor eens lezen. Gelukkig is het binnenkort (nu ja, 2 weken) Paasvakantie.

Leesvakantie.

Populaire posts